Menu
Grupa I
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
KWIECIEŃ 2025
‘BIEDRONKI”
1.W JAKIM KRAJU MIESZKAM
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
- kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
- rozwijanie sprawności manualnej.
- poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
- stosowanie określeń wysoko – nisko;
- rozwijanie sprawności ruchowej.
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie logicznego myślenia
- CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA
- rozwijanie mowy;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej.
- wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
- doskonalenie artykulacji i dykcji;
- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole i las.
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wzbogacenie wiadomości na temat psa;
- rozwijanie myślenia logicznego
- JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
- zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności ruchowej
- reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
- doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
- rozbudzanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy
- rozwijanie umiejętności rachunkowych;
- rozwijanie sprawności ruchowej
- reagowanie na zmiany dynamiczne;
- doskonalenie percepcji słuchowej;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poznawanie sposobów powstawania barw pochodnych
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ
- kształtowanie świadomości ekologicznej;
- rozwijanie sprawności manualnej
- utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej.
- rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego, kształtowanie nawyków proekologicznych
- poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko
- rozwijanie mowy i pamięci