Grupa I

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
KWIECIEŃ  2025
‘BIEDRONKI”

1.W JAKIM KRAJU MIESZKAM

  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
  • kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
  • stosowanie określeń wysoko – nisko;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej
  • rozwijanie ciekawości poznawczej
  • rozwijanie logicznego myślenia
  1. CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA
  • rozwijanie mowy;
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
  • doskonalenie artykulacji i dykcji;
  • zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole i las.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wzbogacenie wiadomości na temat psa;
  • rozwijanie myślenia logicznego
  1. JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
  • doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  1. CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • reagowanie na zmiany dynamiczne;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • poznawanie sposobów powstawania barw pochodnych
  • kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  1. JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ
  • kształtowanie świadomości ekologicznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego, kształtowanie nawyków proekologicznych
  • poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko
  • rozwijanie mowy i pamięci