Ramowy rozkład dnia
Godziny
Czynności wykonywane przez dzieci i nauczyciela
7.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne i inspirowane, indywidualne i zespołowe (praca w grupach). Obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody.
Kontakty indywidualne – rozmowy i obserwacje pedagogiczne zachowani i działań dzieci. Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań.
8.30 – 8.45
Zabawy i ćwiczenia ruchowe
8.45 – 9.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do śniadania.
9.00 – 9.30
Śniadanie
9.30 – 10.00
Dzieci młodsze
9.30 – 10:15
Dzieci starsze
Aktywność zbiorowa i indywidualna inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w różnych sferach rozwojowych.
Zajęcia dydaktyczne organizowane w/g wybranego programu wychowania przedszkolnego
10.00 – 10.15
Dzieci młodsze
10.15 – 10.30
Dzieci starsze
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb dziecka i jego aktywności.
Przygotowania do wyjścia z przedszkola: czynności higieniczne i ubieranie się w szatni.
10.15 – 11.45
Dzieci młodsze
10.30 – 11.45
Dzieci starsze
Pobyt w ogrodzie, spacery i wycieczki w okolicach przedszkola. Zabawy i gry ruchowe, sprawnościowe i rozwijające procesy poznawcze. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe, działania artystyczne i twórcze. Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata. Projektowanie działań zespołowych, doświadczanie i poszukiwanie rozwiązań problemów.
11.45 – 12.00
Czynności porządkowe, organizacyjne, higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do obiadu.
12.00 – 12.30
Obiad
12.30 – 14.15
Czynności opiekuńcze. Czytanie literatury dziecięcej, słuchanie muzyki lub nagrań z CD. Relaksacja lub pobyt na powietrzu.
Praca indywidualna: kompensacyjno-terapeutyczna. Zajęcia dodatkowe.
14.15 – 14.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zabawy i ćwiczenia ruchowe – przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00
Podwieczorek
15.00 – 17.30
Samodzielne planowane i organizowane przez dzieci zabawy dowolne: zespołowe i indywidualne. Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci. W miarę możliwości korzystanie z ogrodu przedszkolnego. Praca indywidualna: kompensacyjno-terapeutyczna. Prace porządkowe.
Rozchodzenie się dzieci.
Obserwacje pedagogiczne zachowań i działań dzieci. Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań.