Menu
Grupa II
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
Zagadnienia programowe na kwiecień grupa II
Tematy:
- Mieszkańcy domu i zagrody
- Wielkanocny czas
- Ekologia na co dzień
- Książka skarbnicą wiedzy
Cele ogólne :
Obszar fizyczny :
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych i plastycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych • doskonalenie małej motoryki poprzez stosowanie różnych chwytów przy pracach plastycznych i konstrukcyjnych
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Obszar emocjonalny :
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych dla dziecka
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
Obszar społeczny :
- kształtowanie prawidłowych reakcji na zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów • podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody • rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los
Obszar poznawczy :
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć
- czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
- doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)
- eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
- wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
- ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania