Grupa II

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

Zagadnienia programowe na kwiecień grupa  II 

Tematy:

  1. Mieszkańcy domu i zagrody
  2. Wielkanocny czas
  3. Ekologia na co dzień
  4. Książka skarbnicą wiedzy

Cele ogólne : 

  Obszar fizyczny

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych i plastycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych doskonalenie małej motoryki poprzez stosowanie różnych chwytów przy pracach plastycznych i konstrukcyjnych
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Obszar emocjonalny :  

  • dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych dla dziecka
  • prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

Obszar społeczny :  

  • kształtowanie prawidłowych reakcji na zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody   rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los

Obszar poznawczy  :

  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć
  • czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
  • doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)
  • eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
  • wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
  • ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania