Menu
Grupa III
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
LUTY 2023
1. Coś z niczego
2. Kosmos
3. Zwierzęta egzotyczne
4. W marcu jak w garncu
Ad. 1
- Zapoznanie z polską legendą.
- Rozróżnianie prawdy i fikcji.
- Wyrabianie umiejętności swobodnego wypowiadania się w nawiązaniu do treści baśni.
- Wyzwalanie chęci wyrażania uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu.
- Rozwijanie umiejętności wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów i gry na instrumentach niekonwencjonalnych.
- Zaspokajanie potrzeby twórczej ekspresji.
- Rozwijanie świadomości ekologicznej związanej z ponownym wykorzystaniem posegregowanych odpadów.
- Nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Wdrażanie do samodzielnego, starannego wykonania pracy.
- Kształtowanie pojęcia „recykling”.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
Ad. 2
- Rozwijanie wyobraźni i fantazji, logicznego myślenia i pamięci.
- Wzbogacenia wiadomości dzieci na temat planet.
- Wyzwalanie odwagi mówienia wobec zespołu.
- Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej.
- Kształcenie umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów.
- Rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
- Zapoznanie dzieci z teatrem cieni i potrzebnymi rekwizytami.
- Wyrabianie śmiałości, pewności siebie, wiary we własne możliwości.
- Wdrażanie do właściwego zachowania się podczas przedstawienia.
- Rozwijanie wyobraźni u dzieci poprzez rysowanie fantastycznych postaci.
Ad.3
- Zapoznanie dzieci ze zwierzętami jakie mogą być w ZOO.
- Kształcenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby.
- Wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w obecności zwierząt.
- Umiejętność naśladowania zachowania wybranych zwierząt egzotycznych.
- Umiejętność połączenia dźwięku z ruchem.
- Utrwalenie pojęć: wiersz, piosenka, melodia.
- Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
- Zapoznanie dzieci ze środowiskiem przyrodniczym zwierząt, w którym żyją.
- Kształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
- Zapoznanie dzieci z budową słonia oraz jego przysmakami.
- Kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.
Ad. 4
- Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu (deszcz, wiatr, mgła, …).
- Rozpoznawanie symboli pogody.
- Próby określania stanu pogody.
- Nauka ćwiczeń w parach z przyborem.
- Kształtowanie odpowiedzialności za osobę współćwiczącą.
- Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.
- Zapoznanie z podstawowym krokiem tańca krakowiaka.
- Kształcenie orientacji przestrzennej oraz poczucia rytmu.
- Ukazanie piękna tańców ludowych.
- Kształcenie umiejętności właściwego stosowania zwrotów określających czas: przedtem, teraz, potem.
- Wdrażanie do logicznego budowania wypowiedzi.
- Kształcenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
- Wdrażanie dzieci do samodzielnego wytwarzania elementu powstającej całości.
- Rozwijanie u dzieci zdyscyplinowania, cierpliwości i wytrwałości w pracy.