Grupa III

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE 

LUTY 2023

1. Coś z niczego
2. Kosmos
3. Zwierzęta egzotyczne
4. W marcu jak w garncu

  

Ad. 1

  • Zapoznanie z polską legendą.
  • Rozróżnianie prawdy i fikcji.
  • Wyrabianie umiejętności swobodnego wypowiadania się w nawiązaniu do treści baśni.
  • Wyzwalanie chęci wyrażania uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu.
  • Rozwijanie umiejętności wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów i gry na instrumentach niekonwencjonalnych.
  • Zaspokajanie potrzeby twórczej ekspresji.
  • Rozwijanie świadomości ekologicznej związanej z ponownym wykorzystaniem posegregowanych odpadów.
  • Nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Wdrażanie do samodzielnego, starannego wykonania pracy.
  • Kształtowanie pojęcia „recykling”.
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji.

Ad. 2

  • Rozwijanie wyobraźni i fantazji, logicznego myślenia i pamięci.
  • Wzbogacenia wiadomości dzieci na temat planet.
  • Wyzwalanie odwagi mówienia wobec zespołu.
  • Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej.
  • Kształcenie umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów.
  • Rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
  • Zapoznanie dzieci z teatrem cieni i potrzebnymi rekwizytami.
  • Wyrabianie śmiałości, pewności siebie, wiary we własne możliwości.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się podczas przedstawienia.
  • Rozwijanie wyobraźni u dzieci poprzez rysowanie fantastycznych postaci.

Ad.3

  • Zapoznanie dzieci ze zwierzętami jakie mogą być w ZOO.
  • Kształcenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby.
  • Wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w obecności zwierząt.
  • Umiejętność naśladowania zachowania wybranych zwierząt egzotycznych.
  • Umiejętność połączenia dźwięku z ruchem.
  • Utrwalenie pojęć: wiersz, piosenka, melodia.
  • Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
  • Zapoznanie dzieci ze środowiskiem przyrodniczym zwierząt, w którym żyją.
  • Kształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
  • Zapoznanie dzieci z budową słonia oraz jego przysmakami.
  • Kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.

Ad. 4                   

  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu (deszcz, wiatr, mgła, …).
  • Rozpoznawanie symboli pogody.
  • Próby określania stanu pogody.
  • Nauka ćwiczeń w parach z przyborem.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za osobę współćwiczącą.
  • Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.
  • Zapoznanie z podstawowym krokiem tańca krakowiaka.
  • Kształcenie orientacji przestrzennej oraz poczucia rytmu.
  • Ukazanie piękna tańców ludowych.
  • Kształcenie umiejętności właściwego stosowania zwrotów określających czas: przedtem, teraz, potem.
  • Wdrażanie do logicznego budowania wypowiedzi.
  • Kształcenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielnego wytwarzania elementu powstającej całości.
  • Rozwijanie u dzieci zdyscyplinowania, cierpliwości i wytrwałości w pracy.

 

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content