Grupa III

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ GRUPA III

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Z kurnika do koszyka
  2. Jem zdrowo
  3. Odpowiedzialni za planetę
  4. Książka, moja przyjaciółka

Cele główne:

  • wprowadzenie litery ł, Ł, doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie ciekawostek na temat ptaków
    z wiejskiej zagrody, poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich
    i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich,
  • poznanie procesu wyrobu chleba, poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy,
  • poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami,
  • utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych,
  • poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko,
  • poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy,
  • odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków,
  • rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności technicznych
    i konstrukcyjnych, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
  • zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, wprowadzenie znaku minus, znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń,
  • kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy,
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań.