Menu
Grupa III
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ GRUPA III
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Z kurnika do koszyka
- Jem zdrowo
- Odpowiedzialni za planetę
- Książka, moja przyjaciółka
Cele główne:
- wprowadzenie litery ł, Ł, doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie ciekawostek na temat ptaków
z wiejskiej zagrody, poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich
i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, - poznanie procesu wyrobu chleba, poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy,
- poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami,
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych,
- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko,
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy,
- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków,
- rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności technicznych
i konstrukcyjnych, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, - doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej,
- rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, wprowadzenie znaku minus, znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń,
- kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy,
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań.