Menu
Grupa III
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC STYCZEŃ GRUPA III
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Nowy rok
- Świat się zmienia
- Babcia i dziadek
- Bale w karnawale
Cele główne:
- zapoznanie z literami: b, B, n, N, r, R – małymi i wielkimi, drukowanymi i pisanymi,
- wprowadzenie liczb 8 i 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania
i odkodowywania informacji, - dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji, próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu,
- dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, dostrzeganie cykliczności pór roku, utrwalenie ich charakterystycznych cech, rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu,
- określanie charakteru słuchanej muzyki, dostrzeganie rytmu, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu fonematycznego,
- kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi, podsycanie ciekawości poznawczej, przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii,
- poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach, rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości,
- nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych,
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i okazywania serdeczności oraz miłości bliskim, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny, kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier
i zabaw, - zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności,
- doskonalenie umiejętności stosowania form grzecznościowych podczas składania życzeń,
- zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków,
- wyrabianie umiejętności skupiania uwagi,
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów,
- rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej,
- doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, rozwijanie wyobraźni
i kreatywności, - wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy,
- wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów, rozwijanie zainteresowań kulinarnych.