Grupa IV

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

Zagadnienia programowe na listopad gr. IV

Tematy:

  1. Kraina bezpieczeństwa
  2. Polska naszym domem
  3. Deszczowa muzyka
  4. W świecie emocji

Cele ogólne :

 Obszar fizyczny :

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych
  • wykonywanie ćwiczeń według instrukcji słownej i pokazu
  • wykazywanie spontanicznej aktywności ruchowej
  • usprawnianie ruchomych narządów mowy, pionizowanie języka, wzmacnianie mięśnie policzków

Obszar emocjonalny : 

  • przewidywanie skutków swojego zachowania
  • nazywanie stanów emocjonalnych
  • kontrolowanie swojego zachowania w trudnych sytuacjach
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • wczuwanie się w stan emocjonalny innych osób

Obszar społeczny :

  • dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych
  • dokonywanie wyborów ze świadomością ich pozytywnych i negatywnych skutków
  • rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania
  • szanowanie praw rówieśników, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie
  • pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu
  • zwracanie się o pomoc do nauczyciela w sytuacjach trudnych
  • umiejętna współpraca z grupą
  • integrowanie się z grupą

Obszar poznawczy

  • wyjaśnienie pojęcia „bezpieczeństwo”
  • wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie
  • znajomość zasad bezpieczeństwa
  • znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować
  • znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli
  • znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa
  • doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać
  • znajomość cyfry „3” i „4”, tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie
  • kreślenie szlaczków

 

 

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content