Menu
Grupa IV
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – kwiecień 2024 r.
Tematy kompleksowe:
- Chciałbym być sportowcem
- Cuda i dziwy
- Mali strażnicy przyrody
- Jestem Polakiem i Europejczykiem
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem rozpoznawanie piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela lub chętne dziecko
- zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu sportowego
- zapoznanie ze sportami uprawianymi przez cały rok
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań
- poznanie modelu kuli ziemskiej – globusa: zapoznanie z nazwami wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchnie ciekawostek na ich temat,
- poznanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
- kształtowanie umiejętności dzielenia się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów, ciekawostek na temat planet.
- poszerzenie wiedzy na temat Księżyca,
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek na temat kosmosu,
- obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych
- zachęcanie do zgodnego współdziałania w sytuacjach zadaniowych.
- kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie;
- dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
- wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia;
- poznanie terminu ekologia, recykling
- poznanie swojej miejscowości
- utrwalanie znajomości swojego adresu
- zapoznanie z herbem Warszawy oraz wybranymi zabytkami
- poznanie legendy o Warszawie, stolicy Polski
- zapoznanie z symbolami narodowymi Polski (flaga, godło, hymn)
- wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami,
- zapoznanie z nazwami wybranych państw należących do Unii Europejskiej,
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- zapoznanie z literą j, f, ż, h: małą i wielką, drukowaną
- poszerzanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie operacji myślowych: pamięci i spostrzegania wzrokowego