Grupa IV

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ GRUPA IV

TEMATY KOMPLEKSOWE

  1. Z kurnika do koszyka
  2. Jem zdrowo
  3. Odpowiedzialni za planetę
  4. Książka, moja przyjaciółka 
  • zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania,
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba,
  • doskonalenie umiejętności kodowania
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich,
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
  • poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami,
  • utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
  • zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
  • kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych,
  • poznanie etapów przygotowywania ciasta,
  • poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
  • wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
  • poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
  • poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną
  • odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań,
  • poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
  • wprowadzanie liter  ł, Ł,   czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych,