Grupa IV

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA IV

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

Zwierzęta jesienią.

Pogoda w kratkę

Zdrowie na talerzu

Bajkostwory i potwory

 Cele ogólne :

  • zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody
  • wprowadzenie litery a, A, m, M, t, T, e, E rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach
  • wprowadzenie liczby 1, 2, 3, 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
  • kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości
  • kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content