Menu
Grupa IV
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA IV
TEMATY KOMPLEKSOWE
Zwierzęta jesienią.
Pogoda w kratkę
Zdrowie na talerzu
Bajkostwory i potwory
Cele ogólne :
- zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody
- wprowadzenie litery a, A, m, M, t, T, e, E rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach
- wprowadzenie liczby 1, 2, 3, 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania
- rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
- kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości
- kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy
- kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej
- kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości