Grupa IV

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – kwiecień 2024 r.

Tematy kompleksowe:

  1. Chciałbym być sportowcem
  2. Cuda i dziwy
  3. Mali strażnicy przyrody
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem rozpoznawanie piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela lub chętne dziecko
  • zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu sportowego
  • zapoznanie ze sportami uprawianymi przez cały rok
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań
  • poznanie modelu kuli ziemskiej – globusa: zapoznanie z nazwami wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchnie ciekawostek na ich temat,
  • poznanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
  • kształtowanie umiejętności dzielenia się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów, ciekawostek na temat planet.
  • poszerzenie wiedzy na temat Księżyca,
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek na temat kosmosu,
  • obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych
  • zachęcanie do zgodnego współdziałania w sytuacjach zadaniowych.
  • kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie;
  • dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
  • wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia;
  • poznanie terminu ekologia, recykling
  • poznanie swojej miejscowości
  • utrwalanie znajomości swojego adresu
  • zapoznanie z herbem Warszawy oraz wybranymi zabytkami
  • poznanie legendy o Warszawie, stolicy Polski
  • zapoznanie z symbolami narodowymi Polski (flaga, godło, hymn)
  • wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami,
  • zapoznanie z nazwami wybranych państw należących do Unii Europejskiej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
  • zapoznanie z literą j, f, ż, h: małą i wielką, drukowaną
  • poszerzanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • kształtowanie operacji myślowych: pamięci i spostrzegania wzrokowego
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content