Menu
Grupa IV
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
Zagadnienia programowe na marzec gr. IV
Tematy:
- Zdrowy jak ryba
- Świat się zmienia
- Wiosno, gdzie jesteś?
- Morskie przygody
Cele ogólne :
Obszar fizyczny :
- systematyczność w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalność w określonych sytuacjach
- dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
- rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
Obszar emocjonalny :
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, okazywanie ich w akceptowany sposób
- zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
- wczuwanie się w emocje innych osób, a także postaci literackich
Obszar społeczny :
- samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania, określanie granic w sferze fizycznej i emocjonalnej
- ograniczone zaufanie w stosunku do osób obcych
- podawanie informacji na swój temat w trudnych sytuacjach, zdarzeniach losowych
- tolerancja oraz życzliwość wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą , aktywne włączanie się w podejmowane działania
Obszar poznawczy:
- formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
- próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
- stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym