Menu
Grupa IV
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ GRUPA IV
TEMATY KOMPLEKSOWE
- Z kurnika do koszyka
- Jem zdrowo
- Odpowiedzialni za planetę
- Książka, moja przyjaciółka
- zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
- doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania,
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba,
- doskonalenie umiejętności kodowania
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich,
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
- poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami,
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
- kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych,
- poznanie etapów przygotowywania ciasta,
- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
- poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną
- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań,
- poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
- wprowadzanie liter ł, Ł, czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych,