Grupa V

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

Zagadnienia programowe –  kwiecień 2024

Tematy:

  1. Morskie podróże i opowieści
  2. W domu i w zagrodzie
  3. Eko stylem życia
  4. Strażnicy książek

Cele ogólne :  

Obszar fizyczny :

  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
  • doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych

Obszar emocjonalny :  

  • wdrażanie do stosowania własnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
  • kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
  • prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski

Obszar społeczny :  

  • doskonalenie umiejętności pełnienia określonej roli w grupie
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
  • kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych

Obszar poznawczy  :   

  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
  • wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
  • kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
  • dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
  • kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
  • bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia długości, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości długości
  • dostrzeganie znaczenia stosowanych miar w życiu człowieka
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content