Menu
Grupa V
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
Zagadnienia programowe – kwiecień 2024
Tematy:
- Morskie podróże i opowieści
- W domu i w zagrodzie
- Eko stylem życia
- Strażnicy książek
Cele ogólne :
Obszar fizyczny :
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
- doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
Obszar emocjonalny :
- wdrażanie do stosowania własnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
- kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
- prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
Obszar społeczny :
- doskonalenie umiejętności pełnienia określonej roli w grupie
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
- kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
Obszar poznawczy :
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
- kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
- bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia długości, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości długości
- dostrzeganie znaczenia stosowanych miar w życiu człowieka