Menu
Grupa III
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD GRUPA III
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Album rodzinny
- Mała i duża ojczyzna
- Ja i moje ciało
- Przygotowania do zimy
Cele główne:
- wprowadzenie liter: i, I, d, D, u, U, l, L, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej,
- wprowadzenie liczb: 5, 6, 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich, rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji,
- kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi,
- kształtowanie spostrzegawczości i szybkiej reakcji na sygnał słowny,
- utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie umiejętności współpracy,
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci, doskonalenie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej,
- utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała,
- rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności, wyobraźni zmysłowej i myślenia twórczego,
- opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy,
- poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt,
- wspieranie umiejętności czytania i pisania oraz koncentracji uwagi na zajęciach,
- rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych, kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną.