Grupa II

zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

Zagadnienia programowe na grudzień grupa  II 

Tematy:

  1. W świecie teatru
  2. Kulinarne wyzwania
  3. Świąteczny czas
  4. Nowy Rok tuż – tuż

Cele ogólne :  

 Obszar fizyczny

  • przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowanie miłej atmosfery
  • przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwego sposobu łączenia, montowania
  • wykonywanie prostych prac porządkowych

Obszar emocjonalny :  

  • odczuwanie radosnych emocji związanych ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji
  • okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie więzi emocjonalnej z jej członkami
  • dostrzeganie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
  • odczuwanie pozytywnych emocji związanych z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki

Obszar społeczny :  

  • aktywne włączanie się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu
  • dostrzeganie własnej roli w rodzinie polegającej na pomaganiu oraz budowaniu świątecznej atmosfery
  • integrowanie się ze środowiskiem przedszkolnym, lokalnym podczas przygotowań do świąt i wspólnych uroczystych chwil
  • odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych

Obszar poznawczy  : 

  • wzbogacanie wiedzy na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne
  • dostrzeganie piękna ozdób świątecznych, dostrzeganie różnych stylów, technik ich wykonania
  • nabywanie wzorców pięknej polszczyzny przez słuchanie utworów literackich, naukę wierszy na pamięć, udział w inscenizacjach
  • wykorzystywanie ekspresji plastycznej jako sposobu tworzenia piękna
  • odtwarzanie rytmów poprzez różne formy reprezentacji zgodnie z podanym wzorem
  • wzbogacanie doświadczenia w zakresie porównywania długości
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych emocji
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content