Grupa VI
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
2. Zwierzęta naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenia
CELE GŁÓWNE
· utrwalanie wyglądu lwa, · rozwijanie słuchu fonematycznego, · zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą, · rozwijanie sprawności ruchowej, · rozwijanie sprawności manualnej, · poznawanie zwyczajów sowy, · poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, · rozwijanie słuchu fonematycznego, · zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami, · poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, · określanie tempa poruszania się zwierząt, · poznawanie właściwości fizycznych powietrza, · zapoznanie z pojęciem gaz, · przybliżanie wiadomości o życiu mrówek · rozwijanie sprawności ruchowej, · rozwijanie sprawności manualnej, · poznawanie zwyczajów sowy, · poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, · rozwijanie słuchu fonematycznego,
| · dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, · zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, · obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia, · utrwalanie nazw dni tygodnia, · określanie znaczenia wody w życiu człowieka · reagowanie na ustalone hasła i sygnały, · poznawanie cech kuli, · wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem, · poznawanie budowy motyla, · poznawanie przyczyn ochrony roślin, · zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny, · poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny, · utrwalanie oznak wiosny · kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym, · rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, · przeliczanie w zakresie 10, · poznawanie nazw mieszkańców łąki, |